ביטחון כלכלי עם גיל אורלי מסוד הכסף

ביטחון כלכלי מהו?

ביטחון כלכלי פירושו של דבר שאני יכול לעשות את מה שאני רוצה מתי שאני רוצה ועם מי שאני רוצה בכל רגע נתון, וזאת מכיוון שאני לא טרוד בבעיות של פרנסה. זה המצב האידאלי שבו אני יכול להתרכז באמת במה שחשוב לי. שהאלה הגדולה היא מה באמת חשוב לי ברגע שאני יוצא מהמירוץ המטורף של קשיי הקיום.

מסתבר שכשמראיינים אנשים עשירים שעשו אקזיטים למשל, מגלים שהשעמום שלהם מהחופש הכלכלי, גורם להם לחזור למעגל העבודה, למרות שאין להם שום צורך דוחק ואמיתי בקשיי קיום ופרנסה.

ביטחון כלכלי
ביטחון כלכלי

ביטחון כלכלי אם כן הוא היכולת לפרנס גם את הדורות הבאים של המשפחה שלי. אחת ההגדרות של עושר היא מהי הכמות של הדורות העתידיים של בני משפחתי שניתן לי לפרנס? כמובן שכדי להגיע לביטחון כלכלי צריך לנקוט בסדרה של צעדים ברורים ומתוכננים מראש. אין ארוחות חינם.

המכשולים בדרך לביטחון כלכלי

בתוכנית הטלוויזיה "המדריך למיליון הראשון", נאמר שלהיות עשירים זו הפנטזיה של כולנו אבל מעט מאוד קמים ועושים עם זה משהו. מפגש עיתונאי עם עשרות אנשים שהתחילו מאפס והצליחו בענק מוכיח שזה אפשרי. מה שחשוב זה ללמוד מהם את כל החוקים והכללים שיעזרו לכם לעשות את המיליון הראשון.

ביטחון כלכלי
ביטחון כלכלי

המכשולים שלנו בדרך לביטחון כלכלי הם כולם מכשולים מנטלים. המכשול הראשון הוא שאנחנו בכלל לא מעזים לחשוב או מצליחים לחלום את החלום הפיננסי הנכון. המכשול השני הוא האשליה שיש מי שדואג לנו כלכלית ומעדיפים להישאר באזור הנוחות שלנו. המכשול השלישי הוא חוסר ידע פיננסי בסיסי, כך שלמעשה גם אם אנחנו רוצים להתחיל ולעשות משהו, אין לנו מושג מהו הצעד הבא. המכשול הרביעי הוא הפחד משינוי והצורך לפעול כמו כולם, כמו ההורים והחברים.

מעגל העוני ומעגל העושר

הרעיון הוא לא להרגיש רע מעצמנו כי אנחנו נמצאים בחברה טובה יחד עם עוד כ 90% מהאוכלוסיה בארץ. החלום של רוב האנשים הוא לקנות בית יותר גדול, לקנות אוטו גדול יותר ולהיות צרכן גדול יותר. זוהי חשיבה של מעגל העוני. רובנו חושבים כמו עניים ולא חושבים כמו עשירים.

ביטחון כלכלי
ביטחון כלכלי

החלום של אדם עשיר הוא שיהיה לו יותר נכסים שיניבו לו יותר הכנסה פאסיבית ולשם צריך להתכוונן. ניהול המשפחה הוא גם ניהול של עסק. זוג צעיר אינו מדבר על כסף, אבל כן רוכש דירה ולוקח משכנתא ואז מגיע הילד ראשון שעולה כמיליון ש"ח.

בשנה הראשונה ילד ממוצע עולה כ 40.000 ש"ח. מרגע שהילדים נולדים ועד לחינוך חובה, זו התקופה הקשה ביותר מבחינה כלכלית, מכיוון שצריך לשמור עליהם ואחד משני בני הזוג אינו יכול לעבוד, אלא אם יש מטפלת או גן שעולים בין 2.500-8.000 ש"ח, תלוי כמובן בסביבת המגורים וברמת החיים.

מהו היפוך כלכלי?

שני בני הזוג גם באים מרקעים שונים עם גישה שונה לכסף, והכי חשוב שיהיה בין בני הזוג תקשורת. והשאלה היא מהו החלום המשותף שלהם? כמובן שאם אנחנו מגיעים לסוף החודש עם הלשון בחוץ נשאלת השאלה אם זו כל התכלית? והתשובה היא כן! חד משמעית.

ביטחון כלכלי
ביטחון כלכלי

יש תופעה שנקראת היפוך כלכלי. בערך שנתיים או שלוש אחרי שאנו חוסכים כסף, ואם אני כמובן משקיע את כספי, הרי שרמת החיים שלי תהייה גבוה יותר ותעלה ואני אבזבז יותר כסף מאשר מי שמוציא יותר כסף מההכנסה החודשית שלו.

ההמלצה של גיל אורלי מסוד הכסף היא לחסוך עד כמחצית מההכנסה החודשית שלנו, או פחות, ולהשקיע את החיסכון הזה בתום התקופה בנכס מניב. זוהי הדרך הנכונה לביטחון כלכלי.

למידע נוסף אודות גיל אורלי מקורס סוד הכסף לחצו כאן, או מלאו את הפרטים וקבלו גישה מיידית לסדרת הסרטונים של גיל אורלי – איך להגיע ממינוס לנכס משלך בתוך 100 ימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *